Digital Category Manager

 – vaste dienst – Locatie: Amsterdam-Noord –

 

Voor een groot warenhuismerk, bekend van de warme rookworsten en roze gebakjes, zijn wij op zoek naar een Digital Category Manager. Het merk is fris, optimistisch, toegankelijk en heeft hun typerende eenvoud voorop staan. Met producten die opvallen door hun goede kwaliteit, een goed ontwerp en een scherpe prijs.

Het bedrijf timmert hard aan de weg als het gaat om e-commerce. Een webshop waar goed over nagedacht is en waarin de content dus logisch en aantrekkelijk aan de consument wordt aangeboden is daarbij key.

 

Jouw functie

De Digital Category Manager is continue op zoek naar manieren om zijn/haar categorie te verbeteren. Een van de speerpunten daarin is meer datagedreven werken, specifiek bij het optimaliseren van de categorieën. Bijvoorbeeld bij het bepalen van het assortiment en het identificeren van trends. Hij of zij heeft een voortrekkersrol in deze ontwikkeling, niet alleen binnen zijn of haar categorie, maar over de categorieën heen. De Digital Category Manager rapporteert aan de head of online trading en draagt binnen het bedrijf verantwoordelijkheid over de P&L van zijn of haar categorie. Bovendien geeft hij of zij dagelijks leiding aan het multidisciplinaire team dat hieraan werkt, dat bestaat uit 4 FTE. Daarnaast richt de Digital Category Manager zich op het ontwikkelen van best practices in digitaal en datagedreven category management, en deelt deze met de andere category managers.

 

Jouw verantwoordelijkheden

  • Verantwoordelijk voor de strategische richting van de categorie;
  • Het vertalen van de merkstrategie en de customer strategie naar een categorie strategie;
  • Ontwikkelt een visie op waar de categorie heen gaat. Wat willen de klanten, hoe zal de markt bewegen, welke trends zijn er zichtbaar en hoe onderscheid het merk zich van concurrenten;
  • Eindverantwoordelijk voor de revenue en profit van de categorie;
  • Ontwikkelt categorie overstijgend best practices in digitaal en datagedreven category management;
  • Consulting voor de assortiment lifecycle voor de categorie online en daarop de productstrategie vast te stellen;
  • Functioneel aansturen van de gehele squad en hiërarchisch voor de productspecialist en conversion specialist;
  • Sparringpartner voor de worldmanager;
  • Input prioriteren vanuit de business voor de strategische en functionele roadmap.

 

Jouw kwaliteiten

Ben jij innovatief, futuristic, analytisch, in staat om complexe problemen op te lossen, strategisch en heb jij een sterke business sense? Heb je verder ook minimaal een afgeronde HBO of WO opleiding en meerdere jaren ervaring binnen een digitale omgeving? Dan zoeken wij jou!

 

Ben jij onze ideale Digital Category Manager, of wil je ons daarvan overtuigen? Dan zijn wij heel erg nieuwsgierig naar jou!  Neem contact op met  Suzanne Meinders via suzanne@spargle.com of bel naar 035 – 747 07 47.