CRM Marketeer

– vaste dienst – Renswoude –

 

Voor ’s werelds grootste gezondheid, beauty en lifestyle retailer zijn wij op zoek naar een CRM Marketeer. Het merk heeft jaarlijks 4 miljard klanten in 24 markten, en heeft 12 retail brands. De formule is gepassioneerd en innovatief, en creëert eenvoudige, slimme en vernieuwende oplossingen die strategie omzetten in actie. De CRM Marketeer rol is voor een van hun succesvolle winkelformules, bekend van de slogan ‘Steeds verrassend, altijd voordelig!’

 

JOUW FUNCTIE

Als CRM Marketeer ben jij van A tot Z verantwoordelijk voor het bedenken en organiseren van vernieuwende, concrete, en klantgerichte (online) marketingactiviteiten voor specifieke doelgroepen. Je gaat effectieve Customer Life Cycle en Loyalty strategieën ontwikkelen en doorvoeren, en je gaat de diverse touchpoints met de klanten optimaliseren. Je bent hiervoor actief bezig met merk- en formulestrategie en je acteert op zowel operationeel als op strategisch niveau in Nederland en België. Hoewel je voor beide landen campagnes uitrolt, ben jij ook het centrale aanspreekpunt voor de Belgische interne stakeholders.

 

HET TEAM

Als CRM Marketeer maak je onderdeel uit van het CRM-team van de afdeling Marketing & Communicatie. Het team bestaat momenteel uit 10 enthousiaste en gedreven professionals, en samen vormen jullie het hart van de organisatie. In een jong team bouw je samen met je collega’s aan supersterkte merken. Ook buiten het team heb je veel contact: je werkt nauw samen met je collega’s van de afdelingen Inkoop, Commerciële Planning, Marketing en externe bureaus.

 

JOUW VERANTWOORDELIJKHEDEN

  • Het grote aantal members nog verder vergroten door het optimaliseren van het loyaliteitsprogramma. Bovendien het optimaliseren en vernieuwen van de aantrekkelijkheid en effectiviteit van het spaargedeelte van het voordeelkaart-programma;
  • Ontwikkelen en doorvoeren van een effectieve Customer Life Cycle strategie. Daarnaast het optimaliseren van de diverse touchpoints met de klant;
  • Creëren en uitvoeren van gepersonaliseerde en omnichannel campagnes om zo de Average Customer Value te verhogen;
  • Invulling geven aan aanbiedingen, door in gesprek te gaan met de leverancier en afdeling Inkoop. Ten tweede er ook voor zorgen dat de aanbieding interessant is voor zowel klant als voor het bedrijf;
  • Op gestructureerde wijze rapporteren van marketingacties, -campagnes en retentie kpi’s. Op basis van deze rapportages waardevolle inzichten verwerven en ga je campagnes finetunen;
  • Afstemmen met- en meenemen van (Belgische) interne stakeholders m.b.t. CRM plannen. Je neemt feedback van interne afdelingen zoals Inkoop, Operatie en Marketing mee in de opzet en uitrol van al je plannen;
  • Opstellen van briefings richting externe bureaus en evalueren van de diverse campagnes.

 

WAT NEEM JIJ MEE?

  • Een afgeronde HBO/WO-opleiding, bij voorkeur richting klantgerichte Marketing of Communicatie;
  • Minimaal 4 jaar ervaring als Customer Marketerr of CRM/Loyalty Marketeer, waarbij je aantoonbare ervaring hebt opgedaan met klantsegmentatie en een Customer Life Cycle programma;
  • Je bent bekend met CRM, (email)campagnes en loyaliteitsprogramma’s voor consumenten en bijbehorende campagne tools (Adobe);
  • Naast jouw creatieve vaardigheden, ben je ondernemend, conceptmatig en communicatief sterk;
  • Je kunt goed plannen en organiseren, en je krijgt energie als je meerdere activiteiten tegelijk moet uit voeren onder druk van deadlines;
  • Het is voor jou geen probleem om minimaal één keer per maand in Antwerpen te werken.

 

Ben jij onze ideale CRM Marketeer, of wil je ons daarvan overtuigen? Dan zijn wij heel erg nieuwsgierig naar jou!  Neem contact op met  Suzanne Meinders via suzanne@spargle.com of bel naar 035 – 747 07 47.