Startup van Spargelist rekent af met beunhaas-ervaring

Startup van Spargelist rekent af met beunhaas-ervaring

Startup van Spargelist rekent af met beunhaas-ervaring

 

Je hebt het vast al een keer meegemaakt. Nadat je een half uur hebt gegoogeld, 4  telefoongesprekken verder bent en eindelijk denkt een fatsoenlijke vakman gevonden te hebben, begint het feest pas… De loodgieter of elektricien die langs kwam liet je achter met een grotere puinhoop dan voor zijn komst. Met een flinke factuur erbij.

Weg met de beunhaas-ervaring
Bovenstaande gaat bij Zoofy nooit gebeuren. Oprichter en Spargelist Yannick Veys wil de hele klusbranche opschonen met zijn startup. „We spreken alle vakmannen persoonlijk. Niet alleen controleren we op vakmanschap maar ook hoe een man (of vrouw) communiceert.” Dat is de basis van Zoofy. Goede vakmannen die hun afspraken nakomen.

„Mensen kijken er niet eens meer van op dat de vakman niet op (tijd op) komt dagen. Dat is toch bizar?” Dat soort slechte ervaringen, die beunhaas-ervaringen, die gaat Zoofy laten uitsterven. “Onze klanten verbazen zich over het feit dat de vakmannen in ons netwerk op tijd komen, ze zo snel langs kunnen komen en dat de klanten netjes geholpen worden.” Zoofy gaat ervoor zorgen dat Nederlanders zich daar niet meer over gaan verbazen. Dat het weer de normaalste zaak van de wereld wordt: goed en snel geholpen worden, voor een fatsoenlijke prijs.

On-demand klusplatform
Zoofy richt zich op dit moment op de kleinere klussen. Een verstopte WC of CV ketel met storing. Gordijnrails ophangen of een kast in elkaar zetten. Op termijn worden ook grotere klussen toegevoegd. Je boekt online je vakman op het moment dat het jou uitkomt. Je kiest een vakman uit die jouw klus mag uitvoeren. Kan hij niet, dan zitten er binnen een uur meerdere alternatieven vakmannen in je mail die de klus toch kunnen klaren op het tijdstip dat het jou het beste uitkomt.

„Ik heb eens een mevrouw aan de lijn gehad die al 4 uur aan het bellen was met loodgieters, maar nog niemand had gevonden die haar die dag kon helpen. Ik voerde vervolgens haar gegevens in het systeem in. Haar klus werd binnen een paar minuten geaccepteerd. Die mevrouw was heel verrast dat het toch zo snel kon. Wij vinden dat de normaalste zaak van de wereld. Er is altijd wel een goede loodgieter die het even iets rustiger heeft die dag, of even een klus tussendoor kan doen. De technologie is er om vraag en aanbod moeiteloos aan elkaar te koppelen. Daar spelen wij op in.”

Amber alert
Als je snel een loodgieter of elektriciën over de vloer wil hebben, dan kun je bij Zoofy de spoedfunctie gebruiken. Met één druk op de knop bereik je iedereen in je omgeving. Je klus wordt vaak al binnen enkele minuten opgepakt door een vakman. in 95% van de gevallen zelfs binnen 2 minuten. „Vakmannen strijden echt om wie het eerst de klus accepteert”.

Next steps
“We willen eerst Nederland helemaal dekkend hebben met de belangrijkste vakgebieden. Daar zijn we nog een maand of 6 mee bezig.” Begin 2017 wil Zoofy de stap zetten naar het buitenland. Berlijn en Parijs worden overwogen om het concept internationaal uit te rollen. „Het systeem is zo opgezet in het buitenland en het is al volledig geautomatiseerd. We hoeven alleen een aantal vakmannen te werven en we kunnen van start.”