Spargle Special: Uniek kijkje in de Content Factory

Spargle Special: Uniek kijkje in de Content Factory

Spargle Special:
Uniek kijkje in de Content Factory

Een Spargle Special in het teken van contentstrategie. Locatie: Het online hoofdkwartier van VICE, klant van Spargle. Een flitsend pand in hartje Amsterdam.

Meisjes openen de deur, een glas champagne wordt aangereikt en daar staat Nicole van Thoor, oprichter van Spargle. Een warme glimlach en daarna, hop, tussen de mensen. Ik word voorgesteld aan een contentstrateeg van ING en een marketeer van Bugaboo. De eerste minuut is nog niet voorbij of ik ben al in een interessant gesprek verwikkeld. Niemand staat alleen. Ervaringen worden gedeeld, ideeën uitgewisseld. En zo gaat het de rest van de avond. Nicole blijft vinden en verbinden. Laat iedereen geven en nemen.

De Spargle Special staat vanavond in het teken van contentstrategie: hoe beslis je welke content je gaat maken, hoe beheer je het en hoe weet je of het succesvol is?

Laura van Nigtevegt trapt de avond af op een aanstekelijk enthousiaste manier. Een authentiek verhaal van een vrouw die duidelijk gek op content is.

Denise Kuschewski, Hoofd Content TNT, volgt. Denise geeft ons een uniek kijkje in de keuken van haar Content Factory. Iedereen wil content, maar hoe krijg je dit in een grote organisatie voor elkaar?

Sjoerd Raaijmakers, COO VICE Media Benelux, laat ons zien hoe je de dialoog aan kunt gaan met je doelgroep, zonder je te laten beperken tot de restricties van kanalen. Ik vind de video’s steengoed.

Na het entertainende optreden van Sjoerd mogen we even de benen strekken en staan er heerlijke happen klaar. Vooral de gehaktballen van de moeder van Nicole zijn in trek.

Wat ook nu weer opvalt is hoe gemakkelijk iedereen direct weer met elkaar in gesprek is. Nicole blijft mensen aan elkaar voorstellen. Vinden en verbinden. En de gesprekken vloeien voort alsof het een groep oude bekenden is. Toch bewonderenswaardig als je dat zo voor elkaar krijgt!

Lieke Meijs, Business Engineer IntoAction, is de laatste spreker van de avond. Lieke neemt ons mee in het onderwaterstuk van content. Hoe kom je tot een goede executie van een contentstrategie? Waarom is de manier van tagging zo belangrijk binnen content?

Veel om over na te denken én over na te praten. Gelukkig zijn er nog voldoende happen en drankjes om de gesprekken bij te vervolgen. Ik moet helaas weer terug naar Hilversum, maar was nog graag even gebleven! Ik heb veel geleerd, maar vooral ook bijzondere mensen gehoord en gesproken.

Dankjewel Nicole en Laura!

Door: Renske Kaldewaij, redacteur uit het Spargle netwerk