Retentie & Loyalty

Retentie & Loyalty

21 mei 2015. Midden in de lente. Het warme weer kondigt een goede zomer aan. Met mijn handen vol tassen gevuld met drankjes, bloemen en vazen, loop ik het gebouw van SBS binnen. De ruimte verdient niet veel aankleding; de raampartij waardoor de stad Amsterdam naar binnen schreeuwt, doet al veel. Wat kaarsjes, tafellakens en ballonnen doen de rest. En niet te vergeten een rijk gevulde tafel met verschillende hapjes .

De klant centraal

Nina Nomden, CMO van SBS heet ons allen welkom bij SBS Broadcasting. “Aanwezig zijn op de locatie waar Hart van Nederland wordt geproduceerd”, streep ik van mijn lijstje! Een warme lach en een inspirerend verhaal over de groei van het merk SBS. De klant centraal, ook hier. Dat geeft het startsein voor Willem Vos. Willem, Head of eCommerce Staples Europe, vertelt over de transformatie die Staples heeft ondergaan. In elf landen is een eCommerce platform uitgerold. En dat in 14 weken. Die tijdspanne geeft wat rumoer in de zaal; hoe is dat mogelijk? Enthousiast en gedreven vervolgt Willem zijn presentatie, en legt uit dat commitment de grootste strijd is geweest.

Niek Sanders Conversie, Manager eCommerce bij DeliXL, is de volgende spreker die het woord neemt. Ook DeliXL maakt een verschuiving door van de traditionele marktbenadering, naar de huidige online focus. En is ondertussen gegroeid tot een van de grootste B2B webshops in Nederland. Ondanks deze groei ligt de aandacht op een persoonlijke benadering. Door het bieden van inspiratie en actuele service, gesegmenteerd naar doelgroepen, werkt DeliXL aan haar klantloyaliteit.

Verbinding met Spargle

Spargle stelt mensen centraal. En laat groeien. Een stap naar de lancering van Spargle Coaching tot gevolg. Patricia Hoekstra, verbonden aan Spargle als coach,  presenteert deze nieuwe tak van sport. Haar ervaring, zowel op het gebied van coaching, als op het gebied van de business,  maken haar tot een interessante persoonlijkheid binnen dit gezelschap. En binnen Spargle.

Een vol programma doet de pauze niet inkorten. Want tijd om nieuwe verbindingen te leggen. Dat is ook waar het om draait deze avond. Anders is dat de verbindingen deze avond al op voorhand zijn gemaakt. Een enveloppe die bij binnenkomst is overhandigd, is de aanwijzing voor degene die met jou gematcht is. De zoektocht is geopend, en zal aan het einde van de avond worden voortgezet.

Het afsluitende woord is aan Nicole van Thoor. Nogmaals haalt zij het thema van deze Special, Retentie en Loyaliteit aan, met een kleine verwijzing naar de persoonlijke benadering van Spargle. De presentaties van de sprekers hebben genoeg inspiratie opgeleverd voor de borrel, die verder gaat met het maken van verbindingen.

Save the date: 29 oktober vindt een volgende Spargle Special plaats op een locatie in hartje Amsterdam.
Graag tot dan!