(Her)inrichting Team Sanoma Digital

Van titels naar domeinen

De aanleiding

De uitgeverswereld staat onder druk. Bladen worden minder gekocht, single-title contentproductie is te duur, de digitale wereld rammelt aan de poort. Ook Sanoma staat voor de uitdaging om fors te blijven innoveren. Online ligt de focus niet meer op het blad, maar veel meer op de inhoud, de artikelen. Sanoma wil met een sterk digitaal team de aandacht van titel-redacties naar domeinen verleggen.

 

De vraag

Sanoma vroeg Spargle te helpen het team opnieuw in te richten. Welke functies zijn nodig, hoe ziet de organisatiestructuur eruit? Wie zijn de allerbeste mensen op de juiste plek?

 

 

 

De oplossing

Spargle zorgt voor de complete inrichting van een team. Van de selectie ‘aan de poort’ tot en met de arbeidsvoorwaardelijke gesprekken. Door onze online kennis, ons netwerk en onze kennis van de Nederlandse markt werden we mederegisseur van de nieuwe afdeling. Sanoma’s kennis gebundeld met Spargle’s expertise leverde een top-digitaal Online Vrouwenteam op.

Het resultaat

 

In drie maanden tijd richtten we het team 21 gedreven krachten in. We combineerden oude kennis met nieuwe spelers, intern en extern.

 

 

 

Vacatures

Klaar voor een nieuwe stap?

Getting the job done