INGEVULD: Manager Online Marketing

INGEVULD: Manager Online Marketing

Manager Online Marketing

 Als Manager Online Marketing zorg je voor het optimaal inzetten van het online marketing budget over alle online kanalen van een van de mooiste merken van Nederland. Daarbij houd je continu je de doelstelling om de lifetime value van klanten te waarborgen en te verhogen.

De Manager Online Marketing rapporteert aan de Head of e-Commerce.

Resultaat gebieden:
Managementinformatie; Het rapporteren en presenteren van behaalde resultaten bij campagnes en daaraan verbonden conclusies en actieplannen zodat het management optimaal is geïnformeerd;
Personele organisatie; Het coördineren, aansturen, en ontwikkelen van het online marketing team en het voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken;
Verbetervoorstellen; Het signaleren en melden van knelpunten in online campagnes en projecten en het doen en uitvoeren van voorstellen ter verbetering ervan. Je hebt een visie op de commerciële invulling van de site, zowel met acties als met creatieve content. Je combineert een klantgerichte benadering met inzichten gebaseerd op data en je initieert verbeteringen op het gebied van UX;
Trafficoptimalisatie; Het dragen van de verantwoordelijkheid van de traffic over alle online kanalen en continue op zoek zijn naar optimalisatie kansen ten behoeve van conversie;
Analyse; Het analyseren en verbeteren van resultaten uit de verschillende kanalen op basis van dashboards en KPIs;
Marketingplanning; Volledige verantwoordelijkheid voor de online marketing kalender, zowel voor traffic als voor content. Het opstellen, beheren en toezien op uitvoering van online campagnes zoals genoemd in de marketingkalender.

Wie is onze ideale kandidaat?

Energiek:
Resultaatgerichtheid; Concrete en gerichte acties ondernemen om doelstellingen te behalen of te overstijgen;
Initiatief; Het vermogen en de wil om vanuit zichzelf actie ondernemen en oplossingen gericht op verbetering bedenken;

Creatief:
Analytisch vermogen en oordeelsvorming; Het snel kunnen opnemen van informatie en ideeën, deze analyseren en op systematische wijze bekijken en op basis daarvan tot een onderbouwde beoordeling komen;
Creativiteit; Het komen met nieuwe en originele ideeën en het signaleren van nieuwe benaderingen die met het werk verband houden;
Commercieel inzicht; Het laten blijken goed op de hoogte te zijn van ontwikkelingen in de markt en op basis van deze kennis effectief inspelen op de wensen en behoeften van de externe en/of interne klant om zo een commercieel resultaat te kunnen bereiken.

Helder;
Nauwkeurigheid; Het nauwkeurig en zorgvuldig werken, met oog voor details, gericht op het voorkomen van fouten.
Verantwoordelijkheid; rekening nemen en nadelige gevolgen voor anderen zo goed mogelijk wegnemen

Toegankelijk;
Leidinggeven en beïnvloedende kracht; Het richting en sturing geven aan anderen om een beoogd doel/resultaat te bereiken.

De organisatie:
Deze organisatie maakt gewoon bijzonder. Hét Nederlandse merk bij uitstek, en een plek waar al je collega’s dit uitstralen. Het team en de afdeling waar je komt te werken zijn volop in ontwikkeling. Je stapt in aan het begin van een fantastische reis voor de e-commerce omgeving. Er zijn volop kansen om mee te groeien en een grote positieve impact te hebben op de online omgeving van deze organisatie. Jouw kennis en inzichten kunnen het verschil maken en daar krijg je de ruimte voor binnen een jong en getalenteerd team.

 Nieuwsgierig?
Voel jij je aangesproken? Verras, overweldig, verbaas of inspireer Laura Ackermans met jouw motivatie. Stuur deze samen met je CV naar laura@spargle.com, of bel haar op 035-7470747.