Ingevuld: Direct Marketeer

Ingevuld: Direct Marketeer

Direct Marketeer 

– VAST –

Als Direct Marketeer ben je lid van het CRM team, dat gezamenlijk verantwoordelijk is voor het onderhouden en optimaliseren van klantrelaties. Doel hierbij is de winstgevendheid van het merk te vergroten als ook de klantenloyaliteit te verhogen. Marketing effectiviteit en budget efficiency zijn hierbij sleutelwoorden.

Als Direct Marketeer ben je verantwoordelijk voor alle campagnes uit naam van het merk. De functie is door middel van een detacheringsconstructie in te vullen en voorlopig voor een periode van één jaar met mogelijke verlenging.

Jouw verantwoordelijkheden:

  • Je draagt bij aan uitvoering van de contactstrategie van het merk;
  • Je begeleidt de ontwikkeling en uitvoering van alle DM, eDM activiteiten die uit de contactstrategie voortvloeien op zowel sales als after sales gebied en welke uit naam van het merk verzonden worden;
  • Je begeleidt de ontwikkeling en uitvoering van ad hoc sales campagnes welke door Marketing of Sales geïnitieerd worden en bepaalt hierbij welke klanten dit interessant is. Dit houdt in dat jij de selectiecriteria van te benaderen klanten opstelt;
  • Tevens bepaal je de in te zetten kanalen(mix) bij deze campagnes en bepaal je de inhoud hiervan (copy, content, CTA’s, beelden etc.);
  • Je schakelt voor de opzet en uitvoering van campagnes met de betrokken externe leveranciers zoals databaseleveranciers, reclame- en marketingbureaus . Tevens stuur je hen aan en stel je briefingsdocumenten op om hen over de campagnes te briefen
  • Je bewaakt en monitort de campagneplanning en stuurt waar nodig bij. Tevens bewaak je budgetten en deadlines;
  • Per campagne stel je vooraf doelstellingen (KPI’s) vast welke je achteraf grondig analyseert, evalueert en terug rapporteert aan de stakeholders binnen de organisatie. Jij bepaalt welke KPI’s er gemeten moeten worden en terug moeten komen in de (conversie)rapportages. De rapportages gebruik je als middel om toekomstige campagnes te optimaliseren;
  • Je probeert campagnes steeds te optimaliseren en effectiever in te zetten. Dit doe je door te subjectline testen, testen met kanalen en content en door onze Close Alert feedback goed te analyseren. Campagne evaluatie en vergelijking van rapportages is dus heel belangrijk;
  • Je zet opgedane ervaring actief in bij de opzet van nieuwe campagnes met als doel de conversie naar verkoop en of loyaliteit van klanten te optimaliseren;
  • Je optimaliseert bestaande structurele campagnes en bijbehorende processen en zet nog niet lopende structurele campagnes op;
  • Signaleert kansen voor cross- en upsell en het verhogen van klantloyaliteit en initieert hiervoor proactief nieuwe campagnes.

Jouw kennis en ervaring

  • Opleiding op HBO-niveau, richting Communicatie, Marketing en/of Commerciële Economie
  • Kennis van en ervaring met CRM campagnes, processen, database marketing en het opzetten hiervan
  • Ervaring met het aansturen van externe partijen en leveranciers
  • Project management skills
  • Kennis van emailmarketing is een pré

Jouw profiel

  • Organisator, initiator en teamspeler
  • Communicatief vaardig en creatief
  • Analytisch en resultaatgericht
  • Accuraat, efficiënt en zelfstandig
  • Stressbestendig
  • Kan veel ballen tegelijk in de lucht houden

De organisatie
Je komt te werken bij een innovatief merk in de autobranche. Onlangs is er gestart met een nieuwe team, gelanceerd als een start-up, dat de ambities heeft om leider te worden op het gebied van Digital Marketing en Customer Relationship Management.

Meer weten?

Wij zijn benieuwd naar jou! Stuur je motivatie en CV naar Laura Ackermans, via laura@spargle.com of bel haar op 035-7470747.