Gezocht: CRM Manager

Gezocht: CRM Manager

CRM Manager

– VAST, in een internationale rol (Nederland en België) –

 

Ben jij dé expert in het uitzetten en verder ontwikkelen van een strategie voor CRM- en loyaliteitsprogramma’s voor consumenten binnen de beauty- of lifestylebranche? Krijg jij energie van het signaleren en uitwerken van commerciële kansen en mogelijke samenwerkingen op het gebied van CRM? Dan gaan wij graag met jou in gesprek voor de rol van CRM Manager!

Als CRM Manager ben je verantwoordelijk voor de CRM-strategie van deze internationale speler in de cosmetica & health branche. Een divers werkgebied en jouw werk heeft impact op winkels en webshops in België, Nederland, Luxemburg en Duitsland. Dit doe je uiteraard niet alleen. Je geeft leiding aan een team van 5 CRM professionals, die verspreid zijn over ons Europese hoofdkantoor in België en kantoor in Nederland. Samen met jouw team zorg jij ervoor dat vanuit de merk- en formulestrategie én klantinformatie de CRM-strategie van de organisatie naar een hoger plan wordt getild. Er ligt een aantal interessante uitdagingen op jou te wachten, zoals de vernieuwde inrichting van het CRM-programma, de lancering van een nieuwe app en de implementatie van de strategie hierachter.

Waar houd jij je in de rol van CRM Manager mee bezig?

  • Allereerst het bepalen en verder ontwikkelen van de CRM-strategie op internationaal niveau: je denkt vanuit de klant en ontwikkelt een commerciële strategie op basis van verworven klantinzichten, KPI’s, internationale consumententrends en marktontwikkelingen. Je initieert continu en proactief research om de groei van het bedrijf te bevorderen.
  • Het opstellen, beheren en bewaken van het CRM-jaarbudget per land.
  • De verantwoordelijkheid nemen voor de klantsegmentatie, klant- en marktonderzoeken en onderzoek van het promotiebeleid. Jij zorgt voor de praktische vertaling en toepassing hiervan in alle commerciële actieplannen.
  • Het initiëren en zorgen voor scherpe analyses van onze klantdata per categorie, segment, etc. Uiteraard blijft het niet bij het doen van analyses, je geeft hier opvolging aan door workshops te organiseren om jouw conclusies te presenteren aan alle betrokkenen binnen de organisatie. Op basis van het besluit stel je de actieplannen op en zorg je dat dit verwerkt wordt in alle marketinguitingen, zoals POS en online campagnes.
  • Eindverantwoordelijke voor het uitwerken en beheren van het loyaliteitsprogramma en het signaleren en uitwerken van commerciële kansen en mogelijke samenwerkingen hierin.
  • Zorgen voor gedegen analyses of specifieke projecten voor of met leveranciers om de resultaten op het gebied van CRM te verbeteren. In overleg met de Brand Relation Managers adviseer jij de leveranciers om hun CRM-plannen beter te kunnen sturen.
  • Het strategisch aansturen en samenwerken met diverse externe internationale CRM-partijen, zoals IT- en consultancy leveranciers. Jij stelt de gezamenlijke doelstellingen en projectplannen op, bepaalt de duur en de prioriteiten en bewaakt de uitvoering van de CRM-projecten binnen alle business units.
  • Prioriteit geven aan een goede CRM-infrastructuur, goede CRM-systemen en valide klantendatabases. Jij weet als geen ander hoe belangrijk dit is. Zonder goede systemen en kwalitatief goede klantendatabase kun je immers geen CRM-strategie bepalen.

Als CRM Manager heb je een brede span of control met stakeholders binnen de global organisatie en werk je veel samen met jouw internationale CRM-collega’s en leveranciers. Je rapporteert aan de Directeur Marketing & Customer Experience.

Wat breng je mee?

  • Je hebt een afgeronde WO-/Master-opleiding, bij voorkeur richting klantgerichte Marketing of Communicatie.
  • Je hebt minimaal vijf jaar ervaring als CRM of Marketing Manager binnen de retail, waarbij je bij voorkeur leidinggevende ervaring hebt opgedaan.
  • Je bent dé analytische en innovatieve expert op het gebied van CRM. Jij gaat ons verrassen met mooie initiatieven op het gebied van CRM en loyaliteitsprogramma’s voor onze consumenten.
  • Omdat je veel internationale contacten hebt, is een goede beheersing van de Nederlandse, Franse en Engelse taal vereist in deze functie.
  • Jouw scherp analytisch inzicht en commercieel instinct combineer je met uitstekende communicatieve vaardigheden, waardoor jij jouw analyses en plannen uitstekend weet te presenteren en anderen weet te adviseren en overtuigen.
  • Goed kunnen plannen en organiseren en in staat om meerdere activiteiten tegelijk uit te voeren onder druk van deadlines zijn voor jou geen probleem. Sterker nog, hier krijg je juist energie van!
  • Omdat je voor meerdere landen werkt, ben je bereid om regelmatig naar deze landen te reizen.

Wat krijg je ervoor terug?

Als CRM Manager maak je deel uit van een relatief kleine club binnen de organisatie die zich specifiek bezighoudt met Inkoop, Marketing, Finance, Winkelmanagement en Replenishment. Het bedrijf richt zich op het hogere beauty segment, iets wat een geheel eigen dynamiek met zich meebrengt. Je verkoopt geen dagcrème, maar een lifestyle. De afgelopen jaren is er hard gewerkt om de positie van marktleider te veroveren. Om die positie vast te houden is de organisatie altijd op zoek naar nieuwe ideeën, manieren om trends te zetten en te innoveren. Je moet je handen uit je mouwen steken, maar gelukkig doe je dat niet alleen. Samen zorg je voor zichtbaar resultaat in een wereld die snel verandert.

Naast deze uitdagende omgeving biedt de organisatie jou:

  • een inhoudelijk uitdagende baan bij een succesvolle internationale organisatie die continu in beweging is en waar met mooie merken gewerkt wordt; we kunnen je één garantie geven: saai is het bij ons nooit!
  • een functie waarin je zélf met oplossingen kunt komen en waar een beroep gedaan wordt op jouw kennis, creativiteit én analytisch vermogen;
  • een goed salaris dat past bij jouw werk- en denkniveau en ervaring;
  • een enthousiast team dat staat te popelen om kennis met jou te maken;
  • volop ontwikkelings- en doorgroeimogelijkheden: door de groei en het succes van onze organisatie bieden we talent altijd een mogelijkheid voor verdere ontwikkeling of om door te groeien in de toekomst;
  • een eigen Development Academy met een breed aanbod aan trainingen en cursussen;
  • een informele, no nonsens manier van werken: resultaat telt, maar vooral ook respect voor elkaar en een goede sfeer.

Nieuwsgierig?

Meer weten over online marketing in Belgie, en de verschillen met Nederland? Lees dan hier onze blog.

Gaat jouw commerciële hart sneller kloppen van deze functie? Verras, overweldig, verbaas of inspireer ons met jouw motivatie. Je kunt deze samen met jouw cv sturen naar marie-louise@spargle.com. Heb je nog vragen? Bel ons gerust op 035 – 747 0 747.