“Spargle verbindt op een innovatieve manier en dat heb ik vandaag ervaren”

Spargle verbindt niet alleen mensen, maar deelt ook kennis. In een informele klankbord setting bracht Spargle een select groepje digital en e-commerce professionals bij elkaar om Royal FloraHolland vooruit te helpen met bepaalde vraagstukken waarbij de rol van marketing t.o.v. digital in de organisatie centraal stond.

 

 

Digitalisering is al tijden niet meer weg te denken in de professionele wereld. Waar sommige bedrijven jaren geleden al volledig zijn gedigitaliseerd, hebben andere meer moeite om mee te gaan. Bedrijven die al tientallen jaren bestaan, hebben hun eigen bedrijfscultuur en tradities opgebouwd wat het doorvoeren van veranderingen niet altijd even makkelijk maakt. Het kan een flinke uitdaging zijn om nieuwe bedrijfsprocessen compleet te stroomlijnen onder verschillende afdelingen waarbij je ook nog eens rekening moet houden met invloeden van buitenaf van klanten en je leveranciers.

Ook Marco Nieboer en Martin de Ruiter van Royal FloraHolland liepen tegen bepaalde uitdagingen aan en klopten voor hulp aan bij Spargle. Het thema digitalisering is zeer actueel in het Spargle netwerk en daarom bood Spargle steun door het verbinden van een selecte club professionals die waarde kunnen toevoegen vanuit verschillende invalshoeken. Alle deelnemers hadden een verschillende achtergrond in onder andere  marketing, digital, en/of omnichannel-organisatie cultuur. Onderwerpen als merkbeleving, e-commerce, nieuwe speedbootjes en digitale transformatie kwamen aan bod. Zo ontstond een vruchtbare en interessante klankbordsessie voor zowel de heren van Royal FloraHolland, als de andere deelnemers van de klankbordgroep.

 

 

Na afloop gaven Marco en Martin hun visie op Spargle en het belangrijkste inzicht dat ze tijdens de klankbordsessie verworven hadden.

Marco Nieboer:

“Ik zie Spargle als een informele club die de juiste verbindingen weet te leggen met partijen die met dezelfde vraagstukken worstelen. Een partij die je volledig vanuit een ander perspectief weet te helpen om uitdagingen aan te gaan. En je weer helpt om nieuwe energie te krijgen om op een andere manier te kijken naar bepaalde problemen. Nicole is er een kei in om dat voor elkaar te krijgen. Wat de sessie me heeft opgeleverd is meer en verfrissender dan ik verwacht had!”

 

Martin de Ruiter:

“Spargle verbindt op een innovatieve manier en dat heb ik vandaag ervaren. Dat zie je terug en dat voel je ook in de energie die hier hangt. Dat is wat ik vandaag meemaak.

Mijn voornaamste inzicht na deze sessie is dat in de digitale toekomst de relatie tussen marketing, sales en IT en alle andere disciplines in een bedrijf opnieuw uitgevonden moet worden. Veel bedrijven worstelen daarmee. Dan zit er veel waarde in om deze vragen met elkaar te delen en tot iets nieuws te brengen. Ik heb veel inspiratie opgedaan en zin om volgende week weer aan de slag te gaan!

 

Na het klankborden werd er nog kort na gesproken en genetwerkt. Waarna alle deelnemers als dank een mooie bloem werd aangeboden namens Royal FloraHolland voordat zij geïnspireerd weer op huis aan gingen.

 

Zit jouw bedrijf momenteel ook in een digitale transformatie, loop je tegen bepaalde uitdagingen aan en zou je met vakprofessionals uit andere branches eens van gedachten willen wisselen over dezelfde materie? Laat op een persoonlijke manier van je horen en kom met ons sparren! Ook dat is waar de netwerkgedachte van Spargle voor staat: Waarde toevoegen door middel van het delen van kennis en samen komen tot nieuwe inzichten!